گروه محصولات

چاپ چهارم کتاب «مکاتب نقاشی» منتشر شد.

1402/06/13 دوشنبه

 

در معرفی کتاب آمده:

نقاشی، یکی از ملموس ترین و دل‌نشین ترین هنرها است، و این جذابیت و درک هنگامی بیشتر خواهد شد که نقاش یا هنرمند نقاش، حس عمیق دانستن در مورد تاریخ و تاریخچه‌ی هنر نقاشی را از زمان پیدایش آفرینش بداند و چگونگی شکل‌گیری مکتب‌ها، سبک‌ها و اسلوب مختلف نقاشی را در بین اقوام دیرین و امروزی بداند. با آن‌ها آشنا شود و قدرت تمیز آن‌ها را بداند و تشخیص دهد، زیرا بعضاً ارتباط میان هنرهای مختلف به‌قدری نزدیک است که آدمی گاهی از تمیز آن بازمی‌ماند.

وظیفه یک هنرمند نقاش که درک فوق‌العاده بالایی از عوامل پیرامونش دارد، این است که با تمام عناصر بصری موجود، و اندوخته‌هایش، آزموده‌هایش و قلب پاک و نیات خود، اثری بیافریند. پس می‌بینیم که نقاش یک آفریننده است. آفریننده آثار بدیع و نو و گاهی زیبا یا زشت. و خداوند از قدرت آفرینش خود در وجود و نهاد نقاش و هنرمند ودیعه‌ای به امانت نهاده است و برای یک نقاش، دانستن و شناخت مکاتب نقاشی لازم و واجب است و کتاب حاضر، نتیجه تلاش و جستجوی شبانه، بعد از فرآخ از مشغله‌ها و امورات روزانه‌ام تقدیم به جامعه بزرگ و با ارزش هنرمند و هنردوست، هنرجویان و دانشجویان و اگر قابل باشد، هنرآموزان عزیز می‌باشد. امید است مورد استفاده بهینه و مؤثر واقع گردد. و پیام بسیار کوچک این‌جانب این است که عزیزان هنرجو، هنر و دانستن آن را با تمام وجود برای یادگیری و انتقال به دیگران بیاموزند زیرا هنر بدون عشق، ثمری ندارد.

و اینک خداوند منان را شاکرم که بعد از گذشت سیزده سال از چاپ نخست کتاب حاضر برای چاپ پنجم آن توانستم در خلال کارهای اصلی ویرایش و به‌روز کردن کتاب را برای استفاده بهتر عزیزان علاقمند به پایان برساند. و بی‌شک خالی از نقص نیست، جای خوشحالی است اگر نظر جدید و پیشنهادهای هنرمندان ارجمند و سایر عزیزان علاقمند را مطلع شوم. و این یک قطره در مقابل دریاست. سربلند و معزز و سلامت باشید.

گر ایزد ز حکمت ببندد دری               ز رحمت گشاید در دیگری

برای سفارش آنلاین این کتاب، اینجا کلیک کنید.

انصراف از نظر