گروه محصولات

چاپ سوم کتاب «چرا بچه‌ی من نمی‌خوابه؟» منتشر شد.

1402/06/13 دوشنبه

 در معرفی کتاب آمده:

مخاطبان این کتاب آن دسته از پدر و مادرهایی هستند که با مشکل کم‌‌خوابی و یا بدخوابی کودک خود مواجهند. تولد کودک باعث می‌شود تا بسیاری از عادات و رفتارهای والدین در خانواده تغییر کند و در کنار شادی ناشی از عادت و رفتارهای والدین در خانواده تغییر کند و در کنار شادی ناشی از از تولد،‌نگرانی هایی نیز پدیدار شود. ما در جامعه ای زندگی می‌کنیم که مدام تصویری از کودک«کامل» به ما ارائه می‌دهد، یعنی کودکی که همیشه می‌خندد، خوب غذا می‌خورد، چاق و چله است و خوب هم می خوابد. در چنین جوی، گاهی پذیرفتن این نکته که کودک ما تا این اندازه کامل نیست کار دشواری است. از طرف دیگر، رسانه‌هایی مانند رادیو و تلویزیون، با دعوت از پزشکان و روان‌شناسان کاری می‌کنند، که در بسیاری از اوقات، والدین خود را مقصر و گناهکار قلمداد کنند، چرا که به نظر این متخصصان، پدر و مادر مسئول اصلی بروز بحران در روح و جان فرزند خود هستند.

برشی از کتاب:

خواب فرایندی فیزلوژیک که در طی آن عملکردهای حیات عاطفی به شدت کاهش می‌یابد و عملکردهای حیات نباتی نیز کُند می شود. خواب فرایندی است بازدارنده  و فعال که انسان از طریق خواب‌رفتن بدان واردو از طریق بیدار‌شدن ان از آن خارج می شود. بدین ترتیب، خواب از سه مرحله‌ی اساسی تشکیل شده است: به خواب رفتن، خوابیدن، بیدار‌شدن.

این مراحل به ظاهر د رتقابل با هم قرار دارند، حال آن که وجود هر یک به دیگری وابسته است و تحقیق و بررسی بر روی بیداری فرد می تواند ما را در یافتن دلایل مشکلات خواب یاری دهد.

خواب فرایندی نیست که د رتمامی موجودات یکسان عمل کند. در جانواران پست، خواب به شکل بی‌حرکتی نمود می‌یابد. در حالیکه درپستانداران، که انسان نیز جرء آن هاست، خواب امری الزامی است. جلوگیری از خواب به مرگ موجود منتهی می‌شود.

برای سفارش آنلاین این کتاب، اینجا کلیک کنید.

انصراف از نظر